Les gjerne også Vottelaugets fellesblogg:

18. oktober 2014

VINN GARN TIL DYRISKE VOTTAR - foxy yarn kits

Mønsteret Reveenka er mitt bidrag til e-boka Votter fra eventyrskogen. No kan du strikke dine eigne dyriske vottar, om du har lyst! Eg har sett saman to ulike garnpakkar (yarn kits), og du kan vinne éin av desse!

Peer Gynt-pakken til høgre: Denne pakken har nok garn til originalfargane i herremodellen av Reveenka (pluss raudt), men sjølvsagt kan du også bruke garnet både til dame- og barnevottar. 

Tumi-pakken til venstre: Tumi er det nye garnet frå Rauma, like tynt som Finullgarn, men er ein mix av 50 % ull og 50 % alpakka (dvs ein tynnare versjon av Mitu). I denne pakken er det meir enn nok garn til eit par damevottar med enten oker, kvitt eller raudt som botnfarge, pluss mønsterfargane. Eller om du vil: strikk barnevottar eller herrevottar! 

Alt garnet er frå mitt eige lager etter den store strikkesjauen i sommar, då eg dikta fram Reveenka, i tre ulike variantar: Dame- og herrevottar i Peer Gynt-garn, og barnevottar i Tumi. Mønsteret kan varierast i det uendelege, og du kan sjonglere både med diagram, fargar og garntype.


Tips: Inne på fellesbloggen Eventyrlige votter har eg i dag lagt inn ein aldri så liten foss med foto rundt dette vottemønsteret, og også fortald meir om historia bak. Der avslører eg også nokre av dei nye Reveenka-variantane som eg strikkar på akkurat no. 

Men vil du prøve å sikre deg ein garnpakke i den originale fargepaletten, må du leggje igjen éin kommentar her hos meg, altså rett under dette innlegget. Skriv kva for ein av dei to garnpakkane du helst ynskjer deg: Peer Gynt eller Tumi? Og om du vil: Fortel gjerne om ditt forhold til vottar. Strikkar du mange?  Kven strikkar du helst til? Eller har du aldri strikka vottar før? 

Kommentaren din må vere her seinast tysdag (21. oktober) før midnatt. Deretter trekkjer eg tilfeldig mellom alle som har kommentert. Det er berre éin vinnar. Garnpakken som då blir til overs, vil eg spare til ei ny loddtrekning  seinare i haust!

47 kommentarer:

  1. Jeg har kjøpt boka og liker designet ditt kjempegodt! Av votter strikker jeg mest små størrelser, og må stadig fylle på ettersom ungene mister vottene sine. Derfor ønsker jeg meg pakken til barnevottene. Da jeg strikka ei jakke i Tumi var jeg ikke fornøyd, verken underveis eller med resultatet, men har tro på dette bløte garnet til småplagg :) Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Å, liker godt både å strikke og bruke votter, på alle i familien. Ønsker meg gjerne herrevott-fargekit

    SvarSlett
  3. Oi. Så fint. Ønsker gjerne å prøve timu garnet, jeg har to små som liker hjemmestrikkede småvotter. Har strikket store votter til meg selv og til andre også, men har ved de siste forsøkene endt opp med en vott, ofte uten tommel. De små størrelsene får jeg begge vottene ferdig.

    Krysser fingrene

    SvarSlett
  4. I vår falt jeg helt for dine Foxy mittens og la igjen bilde av dem jeg strikket på Ravelry. Strikker massevis av votter både i små og store størrelser. Etter at jeg kjøpte boka, har jeg enda flere spennende mønstre å prøve ut. Hadde vært veldig flott med en pakke Peer Gynt, som jeg liker veldig godt å strikke med.
    Hilsen "Pinseheksa"

    SvarSlett
  5. Fine! Jeg strikker ikke mange par votter, men ett og annet, og gjerne skulle jeg strikket fler! Peer Gynt er favoritten til både mannen og meg, så den ønsker jeg meg:)

    SvarSlett
  6. Det var fint garn som jeg kunne likt og vinne.Jeg holder accurate naa paa og strikke et par selbuvanter med elg paa,Hilsen MaryAnn fra norway2@hvc.com

    SvarSlett
  7. Vottestrikk er ikke favoritten min (man må jo strikke TO!;) - men jeg strikker en hel del votter likevel, votter er jo utvilsomt kjekt å ha og med en barnehageunge er votter forbruksvare. Flere av de eventyrlige vottene må nok på pinnene her! Jeg velger meg Tumi, det har jeg ikke strikket med og det frister alltid å prøve nytt garn. :)

    SvarSlett
  8. Disse vottene skal på pinnene før jul - med eller uten garnpakke :) Men skulle jeg være så heldig, ønsker jeg meg Tumi-varianten. Har veldig lyst å prøve det garnet.

    SvarSlett
  9. Jeg har kjøpt den fine votteboka deres og likte spesielt godt Reveenka-vottene dine. Hvis jeg skulle bli den heldige vinneren vil jeg gjerne ha Tumi garnet da jeg vil strikke vottene i liten damestørrelse. Ha en fin dag!

    SvarSlett
  10. Jeg strikker meget islanske mönstre ( bor pa Island ) Jeg strikker til mig,mine börn og barnebörn og giver votter i julegaver Jeg vil gerne strikke Tumi varianten. Strikkehilsen fra Island. MIt email er kjarrheidi5@gmail.com

    SvarSlett
  11. Du designer flotte votter, og jeg kunne tenke med å prøve mønsteret ditt i Tumi.
    Strikker votter av og til, men har lett for å slite med å bli ferdig med et helt par He He. Men elsker å bruke uølvotter ute på jobb mm :-)

    SvarSlett
  12. Jeg elsker å strikke votter, det har blitt veldig mange etterhvert. Her vil jeg gå for Tumi :) Har nettopp strikket Fana-jakken i det garnet og synes det var deilig :) Ha en fin strikkehelg og klem fra Beth

    SvarSlett
  13. Kommentaren min kom ikke frem. Prøver igjen jeg

    Jeg strikker ikke så mye votter. Jeg vet ikke helt hvorfor, men det kan henge igjen fra da jeg bare strikket med 5 pinner og ikke magic loop. Jeg hater å strikke på 5 pinner. Lider også av nummer 2 syndrom.... Men jeg lover at om jeg vinner pakken i Tumi så skal jeg strikke votter av dem :D

    SvarSlett
  14. Er glad i å strikke votter og har lyst til å strikke mønsteret ditt i Tumi. Tror det blir gode og myke votter :)

    SvarSlett
  15. Votter er ikke det jeg strikker mest av, som To Vrange sier så må man jo strikke to. Men hjemmestrikkede votter er jo finest, så da strikker jeg likevel. Reveenkavottene er kjempefine og jeg startet faktisk på herrevarianten av disse vottene i går i Shetland spindrift, men garnet var for tynt og fargene hadde for lite kontrast :( Så hvis jeg skulle være så heldig å vinne, så ønsker jeg meg Peer Gynt til herrevotter :)

    SvarSlett
  16. Strikker votter av og til, både fordi det er artig og fordi det er nyttig. Stadig noen som fryser på hendene. Har kjøpt votteboka og er i gang med Nøkken, og har veldig lyst til å strikke meg gjennom alle modellene. Revevottene står absolutt langt oppe på lista :) Ønsker meg garnpakke med Tumi, har aldri prøvd det garnet.

    SvarSlett
  17. Jeg vil gjerne strikke nydelige votter. Votteboka er super!
    Hilsen Gøril
    undertun8@gmail.com

    SvarSlett
  18. Strikker votter innimellom store plagg. Ønsker meg Tumi pakken, om jeg er heldig å vinner.
    Mvh Aase ars@lyse.net

    SvarSlett
  19. Tumi høres ut som et nytt og spennende valg til supre dyriske votter!
    Mvh Cecilie

    SvarSlett
  20. Jeg strikker en del votter, men mest enkle votter til ungene. Synes denne eventyrsamlinga var super da vottene både var kjempefine og hadde "riktig" strikkefasthet. Jeg vil gjerne vinne garnpakka med Tumi garn.

    SvarSlett
  21. Jeg ønsker mig Tumi-garnet.
    Jeg strikker en del vanter/luffer til mine piger, mig selv og mine niecer.
    tagelaursenpiaeriksen@gmail.com
    herframinverdengaer.blogspot.dk

    SvarSlett
  22. Likte veldig godt designet ditt! Jeg satser på Peer Gynt-pakken. Hos meg strikkes det veldig mye votter for tiden, syns det er veldig kjekk strikk:) Godt å bytte mellom ensfarget og mønsterstrikk, for å få litt variasjon.

    SvarSlett
  23. Fine votter! Tump hadde vært gøy å prøve. Krysser fingre. Mvh kristinvdt på ravelry

    SvarSlett
  24. Jeg strikker votter inne i mellom andre ting. Disse var fine votter. Nytt garn høres spennende ut og det var fine farger.

    SvarSlett
  25. (Prøver igjen... kommentaren min forsvant)

    Hei, hei!! Jeg strikker mye votter i forskjellige garntyper. Hadde vært fint og vunnet Tumi-pakken, for det garnet har jeg aldri prøvd før. Jeg krysser fingrene :) :) Hilsen "nurgis".
    Min epostadr- nurgis(krøllalfa)loqal.no

    SvarSlett
  26. Hei! Gratulerer med e-boka den var virkelig fin :-)
    Tumi er et nytt garn for meg og vil gjerne prøve det, om jeg skulle ha vinnerlykken med meg.
    Votter er nok det jeg liker best å strikke.
    Mvh Anniken Jensen
    Epost: annikenb.jensen@gmail.com

    SvarSlett
  27. Votter er ikke det jeg strikker mest av, men noen blir det jo. Har kjøpt boka deres, og gleder meg til å strikke fler av de :) Hvis jeg vinner vil jeg gjerne ha Tumi pakken. Har lyst å prøve det garnet :)

    SvarSlett
  28. Hei

    Votter er kjekt å strikke etter så flotte mønster, så i år blir det votter til jul.
    Eg har ikkje vore borti Tumi og har lyst til å prøve det om eg skulle vore så heldig å vinne.

    Mvh Dati på Ravelry

    SvarSlett
  29. Jeg kunne tenke meg Tumi:) Jeg er ingen dreven votterstrikker noe garderoben min bærer preg av, jeg kunne trengt både vottestrikkemotivasjon og deilige votter til kalde trilleturer i mammaperm fremover:)

    SvarSlett
  30. Hei. Jeg har strikket votter før, men det er lenge siden. Vinner jeg ønsker jeg tumi som skal bli votter til dattera mi på seks år. De var hennes favoritt i heftet og ville matche reveskjerfet hennes perfekt. Og restene blir votter til sønnen på fem år og minstejenta på ett år. Garnet får pinner å gå på... Ellers er dette et flott vottehefte, bra initiativ og takk til dere alle.

    SvarSlett
  31. Fina vantar, håller på med ett par andra rävvantar:-)

    SvarSlett
  32. Har aldri strikket votter før, men nå må jeg snart i gang. Flott bok og mye inspirasjon :) O jeg skulle være så heldig å vinne, ønsker jeg meg Tumi pakken :)




    SvarSlett
  33. Margrethe Troøien20. oktober 2014 kl. 12:47

    Jeg kunne tenkt meg Tumi-pakken.
    Har bare strikket babyvotter før, og har som plan å strikke mitt første vottepar til meg selv i løpet av vinteren. Og da er det flott å få litt inspirasjon av hva man kan strikke :)
    Flott mønster forresten! :)

    SvarSlett
  34. Eg ønskjer meg Tumi pakken, har veldig lyst til å prøve det garnet og fargane var heilt nydelege! Eg har sjølv berre strikka babyvottar og vaksenvottar utan mønster. Mamma og bestemor har strikka mange nydelege vottar, ofte med gamle, nydelege mønster.. Eg har veldig lyst til å prøve meg på mønstervottar sjølv, men har ikkje turt. No har eg kanskje sjangsen, håpar ihverfall på vinnarlykke :-) Helsing Bentejr på ravelry

    SvarSlett
  35. Tumi er nytt for meg; vil gjerne prøve!

    Strikket en del votter for kjempelenge siden, men har hatt en lang vottepause inntil i fjor. Men nå kommer det noen par innimellom.

    SvarSlett
  36. Flotte votter! Har veldig lyst til å strikke votter, og er nokså flink til å strikke èn, men den andre er ofte et mareritt. Men det blir noen par i året i tillegg til de enslige, og de enslige legges vekk med pinner og mønster, slik at det er mulig å få et fornuftig resultat en gang. I høst har jeg funnet fram igjen en vott som var fem år gammel, og den har fått starten på en partner, selv om den bare er kommet opp til tommelen enda. Men den skal under juletreet 24.desember, om jeg så ender opp med panikkstrikking natta før ;)
    Om jeg skulle være så heldig å vinne vil jeg gjerne prøve Tumi, for det har jeg aldri prøvd før.
    Ha en fin uke! :)

    SvarSlett
  37. Fikk strikkedilla for noen år siden, men har ennå ikke prøvd meg på votter. Disse fristet imidlertid masse. Har også veldig lyst til å prøve tumi. Inspirerende blogg - jeg kommer tilbake.

    SvarSlett
  38. Små revevotter til en liten 5 åring jeg er "tante" til hadde vært supert :)

    SvarSlett
  39. Morsomt mønster og fine farger.
    Mvh. Gunvor

    SvarSlett
  40. Tack för den fina "Votteboka"! Nu ska här stickas sagovantar till barn och barnbarn. Hoppas att jag vinner Tumi-garnet! Det har jag aldrig provat förut.
    Stickhälsningar/Britta
    britta.borjesgard@telia.com

    SvarSlett
  41. Gratulerer med flott bok!
    Tumi er min favoritt så den kunne jeg godt tenkt meg :)

    Mvh
    Katrine
    katrine@be.online.no

    SvarSlett
  42. Vilken fin bok.Hoppas att jag har lyckan att vinna garn-Tumi.
    bittan4@gmail.com

    SvarSlett
  43. Har utrolig lyst åstrikke disse flotte vottene, og veldig lyst å bli kjent med Tumi-garnet :)

    Hilsen fra
    Trudi (trudisk@frisurf.no)

    SvarSlett
  44. Er i gang med blåbærvottane, og kosar meg stort med den fine boka.

    Dei finaste vottane eg har strikka, er nok Wenche sine "Tvillingstjerner"
    http://www.ravelry.com/projects/mariannen101/twin-stars-tvillingstjerner

    Eg får heilt vottedilla i periodar, og då kan det bli mange par. Dei legg eg på lager, der dei ventar på rette høvet og rette mottakaren. Vottar skal varme både hender og hjarte. Iallefall dei heimespøtte vottane :o)

    Eg ynskjer meg Tumi, for det har eg ikkje prøvd før.

    SvarSlett
  45. Vottene du har strikka og designe er virkelig flotte! Jeg ønsker å prøve Tumi, det er nytt for meg:) har strikka mange par votter opp gjennom årene, det er ullvotter jeg liker best å bruke om vinteren her nord.

    SvarSlett
  46. Kunne tenke meg Peer Gynt :) Har aldri strukket votter før. Ble bitt av strikkebasillen i fjor. Har strukket luer, sokker, gensere, kluter og nå sist kofte. Nå er jeg klar for vottestrikk :)

    SvarSlett
  47. Jeg elsker å strikke votter, og har nettopp kjøpt boka Eventyrvotter :) Har arrangert vottealonger på forskjellige forum gjennom mange år, og kommer nok til å fortsette med det framover også.
    Har lagt min elsk på Tumi det siste året, så det er nok mitt garnvalg til votter denne sesongen.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...